ingegoesusa.reismee.nl

Eerste dagen in St. Peters

29 juli: De eerste echte dag bij de Casey’s was moeilijk. In de ochtend was iedereen weg dus mijn eerste ontbijt was alleen. Ik vond het totaal niet erg maar als je even niets te doen hebt denk je sneller aan thuis. Op dat moment had ik wel last van heimwee. Maar toen we ’s middags door de stad reden werd ik afgeleid en gingen mijn gedachten niet meer naar thuis. Omdat ik de dag erna begon aan het tenniskamp van school zijn we voor het eten met z’n vijven naar een park gegaan met tennisvelden zodat ik alvast even kon inkomen. Die avond aten we pizza van Imo’s, dat heeft een hele dunne bodem en is een specialiteit uit Saint Louis.


30 juli: Tenniskamp zou deze ochtend beginnen maar omdat het hard aan het regen was werd het uitgesteld naar die avond. Ik moest die ochtend wel naar de athletic director om mij in te schrijven om mee te kunnen doen aan sporten op school. Hij was heel erg aardig en vertelde me dat als ik ooit verdwaald zal raken of een bekend gezicht wilde zien ik altijd naar hem toe mag komen.

Hier in Amerika doet iedereen een sport op school en is er een echte school spirit. Daarom draagt iedereen vaak een shirt van de school. De AD vroeg om mijn maat en kwam terug met 5 Francis Howell Central high school shirts. Ik hoefde ineens niet meer te shoppen want ik had shirts genoeg. Alle Amerikaanse kinderen en high school students dragen in hun vrije tijd sportkleding. Ik voel me vaak overdressed omdat ik ‘gewoon’ een short met shirt aanheb.

Aan het einde van de middag zijn we naar Connor’s (oudste host broertje) zwemwedstrijd gegaan. Er deden over de 100 kinderen aan mee. En als je dacht dat sommige ouders in Nederland hard konden schreeuwen langs de lijn dan heb je Amerikaanse ouders nog niet gezien. Man, man, man wat kunnen die schreeuwen zeg. Ik ben eerder bij de wedstrijd weg gegaan om naar tenniskamp te gaan. De tenniscoach en de meisjes waren allemaal erg nieuwsgierig en heel open.


3 augustus: De rest van de week heb ik elke ochtend getennist. Vandaag moesten we vroeg op want we gingen hiken met de zus en haar kinderen van Corey. Zij heeft 3 kinderen waarvan de jongste me de meeste indrukken gaf. Ik vroeg hem hoe oud hij is en hij vertelde me dat hij al 6 verjaarden had gehad. Toen vroeg hij hoe oud ik was dus zei ik tegen hem dat hij moest gokken. Hij ging met zijn meegenomen plastic speelgoedzwaard voor mij langs van top tot teen en hij zei: ik heb van jouw lichaam afgelezen dat jij 17 bent. Daarna vroeg hij aan mij ‘can I run’? Maar ik dacht dat hij zei ‘can I one’? Dus ik vroeg hem waarom hij dat zei en hij antwoorden daarop met: ‘I said run, do you even speak my language’? Ik kwam niet meer bij, zo’n klein jongetje die dat zegt.

Daarna reden we door naar het huis van de ouders van Kristin waar de rest van haar familie ook was. Wat een druk maar super leuke familie is dat! We hebben gezwommen en gegeten, heel veel gegeten. Kristin heeft een zusje van 26 waar ik het heel goed mee kan vinden. Ze is heel lief en wilde van alles van mij weten.


4 augustus: Vandaag is het zondag en ben ik voor het eerst mee gegaan naar de kerk. Het is hier gelukkig een stuk anders dan in Nederland. Ze beginnen de dienst met een paar liedjes zingen. En dat betekend hier dat er een hele band op het podium staat met 4 zangers die uptempo liedjes zingen. Daarna verteld er iemand wat en is de dienst voorbij. We zijn na de kerk sportkleren voor mij gaan kopen omdat ik het tennisteam had gehaald moest ik daar nieuwe kleren voor hebben.


5 augustus: Deze ochtend moesten we vroeg opstaan omdat ik samen met Kristen de jongens perziken ging plukken op een hele grote boerderij net in de staat naast Missouri, Illinois. We werden in een wagen achter een tractor naar de perziken gebracht en we konden gaan plukken. We verzamelde ze in een kartonnen doos en toen we weer werden afgezet bij het beginpunt rekende we ze af en gingen we weer naar huis.

Op het tennis kamp had ik al wat meisjes leren kennen en een daarvan wilde een mij graag meenemen naar Chick Fil-A, een fastfood restaurant hier met heeele goede kip!! Ik werd door haar (Rachel) en een vriendin van haar (Kylie) opgehaald met de auto en reden we ernaartoe. Daar ontmoette ik ook een vriend van hen (Dylan) en een ander meisje van tennis die ik al eerder had gezien (Sydney). Daarna reden we naar onze school toe en gaven ze me nog even een tour. In de auto heb ik ze naar onze Nederlandse rap laten luisteren en ze vonden het helemaal fantastisch!!


6 augustus: De dag ervoor vroegen de meisjes mij mee om te gaan shoppen. Dus haalde Rachel mij op samen met Ally, Cami en Olivia. We reden met z’n vijven naar de mall waar we zijn gaan shoppen. Daar ontmoette we ook Ed, Tyler, Dylan en Luke van onze school. Het was dinsdag dus kwamen ze op het idee om naar de bioscoop te gaan voor $5 Tuesday. We gingen naar de film Once upon a time in Hollywood, wat was dat een slechte film. We kwamen er naar 1,5 uur achter dat de film in totaal 2 uur en 45 minuten duurt en dat alleen het laatste half uur leuk was. Dat wetende zijn we de bioscoop uit gegaan. Die avond zijn we met z’n alle naar Rachels huis gegaan.





Reacties

Reacties

Ineke

Jammer van je eerste ochtend , maar een beetje heimwee hoort erbij , zal nog wel eens voor komen en mag natuurlijk
De rest klinkt allemaal super , je hebt in een korte tijd al ontzettend veel mensen ontmoet , dat maakt je eerst dag weer goed Geniet ervan.

Anneke en Ernst

Lieve Inge,
We hebben gisteren al met elkaar kontakt gehad maar jouw nieuw verhaal geeft nog meer
nieuws hoe jij het in st .peters hebt.
Wat geweldig allemaal en wat zul jij een indrukken opdoen.
Je vertelde al dat je Papa, Mama en Aniek wel miste, dat is begrijpelijk maar dat het nu niet zo erg meer is. Je ziet alles komt goed.
Wij vinden dat je echt al ingeburgerd bent, al die nieuwe vriendinnen en de tennisclub waar je veel leuke en gezellige momenten hebt. Wat zul jij veel van de VS zien. Anders dan Nederland?
Inge veel goeds in je nieuwe Gastgezin en geniet er ook van.
Liefs Anneke ❤️????

Suze

Hi Inge,
Wat leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Maar ja, je bent dan ook nog niet echt aan de studie he..................(grapje)
Leuk hoor, zo'n reisverhaal. Hoef je volgend jaar niet meer alles te vertellen.
Grappig zoals je schreef over die kerkdienst. Zo gaat het hier in NL ook hoor. Wij weten al meer dan 30 jaar niet anders (haha)
Ik ben trouwens benieuwd hoe al die nieuwe vrienden en vriendinnen jouw naam uitspreken: ik denk met een "zachte k"?? Geniet er maar van Inge , en volgens mij doe je dat ook!!

Rina

Hoi Inge, Je trakteerd ons wel op een leuk verhaal zeg en wat heb je al veel beleefd in een korte tijd.
Ja je ontmoet natuurlijk zoveel nieuwe mensen en wat leuk dat je zoveel kan sporten. Je wordt nog eens een 2de Kiki Bertens als ik het zo lees. Fijn dat je in een leuk gezin bent terecht gekomen
Natuurlijk denk je wel eens aan thuis, het zou gek zijn als dat niet zo was. Nu binnenkort ook aan de studie zeker? Wij hebben hier net een hittegolf achter de rug. Vandaag gelukkig even wat minder. Hoe is het weer daar bij jou?
Gister was ik jarig en heb het lekker in de buitenlucht gevierd. Nou Inge ik wens je nog veel plezier en een goede tijd daar. Leuk dat wij zo een beetje met je mee kunnen leven.
lieve groet en succes!!!!!

Jopy

Hoi Inge,
Nou ja, wat heb ik nog toe te voegen? Niet veel schat ik zo in. Wat een uitgebreid verslag heb jij gemaakt zeg; super! Leuk om op die manier mee te leven/genieten.....
Zo te lezen heb je je draai al aardig gevonden (vind ik wel snel trouwens; maar dat weten we van jou: snel, sneller, snelst! De eerste maand zit er inmiddels alweer op; time flies!
Inge, ik wens jou nog heel veel fijne en mooie ontmoetingen met lieve mensen en studeer ze!
Groeten vanuit zomers Middelburg van Jopy

Mare

Super leuk Inge!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!