ingegoesusa.reismee.nl

New York oriëntatie

Hi iedereen,

Pf, ik heb eindelijk een moment gevonden waarin ik dit stukje kan schrijven. Vanaf 24 juli, de dag van vertrek, is het allemaal heel druk geweest. Laten we bij het begin beginnen. Woensdag 24 juli om 3:30 ging de wekker. Het was niet dat ik die wekker echt nodig had want echt geslapen had ik die nacht niet. Nog even mijn laatste spullen bij elkaar geraapt en ik was klaar om te gaan. Ik kwam beneden en daar stonden ze dan, Jorinde en Julie die ,waaraan je goed kon zien dat ze nog niet helemaal wakker waren, mij om 4:30 kwamen uitzwaaien en daarna weer op de fiets naar huis gingen.

Aangekomen op Schiphol was het niet moeilijk om de rest van de groep te vinden, je moest gewoon alle knal oranje 'I LOVE HIGH SCHOOL' shirts zoeken. Nadat ik was ingecheckt gingen we met z'n alle op de foto en was het tijd voor HET afscheidsmoment. Ik moet zeggen, ik dacht dat ik het veel zwaarder zou gaan krijgen. Papa, mama en Aniek, iedereen een knuffel en natuurlijk de groepsknuffel. Ik was de eerste die naar de begeleiders liep, want ja, één moet de eerste zijn hè!? Zodra iedereen bij een was zwaaide we nog één keer naar de families en daar gingen we dan!!! Iedereen begon aan een nieuw avontuur. Eenmaal in het vliegtuig gingen de 8 uren sneller voorbij dan het leek. Ons vliegtuig vertrok gelukkig nog net voor de storing op Schiphol, dus we hadden geluk!

De security check duurde lang toen we aankwam. Dat kwam dit keer niet door de lange rijen maar door de verkeerde rijen. We werden steeds naar een andere rij gestuurd die uiteindelijk of dicht bleek te gaan of die super sloom was. Na de check gingen we met de shuttle naar het hotel, waarvan ik dacht dat we naar een of ander goedkope hostel te gaan, bleek het het Double tree by Hilton hotel te zijn. We kregen meteen DE chocolate chip cookies, waar Mieke van Travel Active ons de hele reis al over had zitten vertellen, van het hotel. En geloof me, ze waren goed. De kamers waren nog niet klaar dus we gingen eerst naar een outlet mall, wat ik niet erg vond.

De volgende dag was de eerste dag dat we echt naar New York gingen omdat ons hotel dichtbij het vliegveld was. We begonnen met een korte wandeling door Central Park waarna we weer verder reden naar Grand Central station. Daarna gingen we naar Washington square park waar we hebben geluncht. Na de lunch zijn we verder gereden naar High line park waar we overheen zijn gelopen. 's Avonds zijn we gaan eten in het Hard rock café. Hier in Amerika staat achter op elk menu het aantal calorieën dat er in een gerecht zit. Je kon een gerecht krijgen vanaf 1000 calorieën, daar begon het echte Amerikaanse leven. Daarna hebben we voor een uur lang op de trappen op Times square gezeten, wat erg fijn was na zo'n drukke dag.

De derde en laatste dag en in New York begonnen we bij het 9/11 monument. Daarna zijn we gelopen naar de boot die langs het vrijheidsbeeld en de Brooklyn bridge voer. Na de lunch zijn we over de Brooklyn bridge gelopen en in aan de overkant zijn we met de bus naar Coney Island gereden. Daar zijn we met de hele TA groep in de oudste achtbaan van Amerika geweest, de Cyclone. Na de achtbaan ben ik met wat anderen in de zee wezen zwemmen wat gelukkig niet te koud was. We hebben gegeten in een van de bekendste pizza restaurants van Brooklyn. 's Avonds toen het begon te schemeren zijn we naar Rockefeller centre gegaan om over heel New York uit te kijken.

Tums up voor deze dagen (inside joke)!!!

De volgende ochtend moest ik vroeg naar het vliegveld. Ik vloog samen met een Duits meisje die bij mij in de buurt woont. Mijn koffer was zwaarder dan de eerste vlucht, dat was de enige reden waarom de outlet geen goed idee was. We hadden helaas zo'n 1,5 uur vertraging maar de vlucht ging gelukkig erg snel. We waren er in ongeveer 2,5 uur. Toen we uit de gate kwamen lopen stonden onze beide families ons op te wachten. Kristin (hostmom) en Colin (jongste broertje) stonden me op te wachten met bloemen en een spandoek. Eenmaal thuis hadden ze nog meer spandoeken hangen. Het was een warm welkom en het gezin is heel aardig!

Over ongeveer 1,5 komt er een update over mijn eerste weken hier in het gezin in St. Peters.

See you then!


Reacties

Reacties

Anneke

Lieve Inge,
Wat interessant jou verhaal. Wat heb je al veel meegemaakt. Zo te horen bevalt het je heel goed. Daar zijn we heel blij mee. Wij vinden het leuk en fijn om je berichten te ontvangen , want elke dag hebben we het wel over jou.Fijn dat je gastgezin jou zo fijn en open hebben ontvangen. Wij vinden het fijn om deze verhalen te lezen.
Inge wij wensen je veel liefde en gezelligheid in je nieuwe gezin.

Tot de het volgende verhaal, waar natuurlijk na uit kijken heel veel liefs en wij denken aan jou.
De grietje aan je gastgezin,
Liefs Anneke en Ernst❤️???

Mare

Super leuk!!!

Opa en oma

Lieve Inge,
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.De reis goed verlopen en geweldige dagen in New-York en een gastvrij gastgezin
Dit was ook voor ons fijn om te horen.
Ook sportief ben je al goed bezig en volgens ons kijk je met veel plezier uit je nieuwe school(in uniform)
Wij wensen jou een geweldige tijd toe
Liefs opa en oma .

Jopy

Ha die Inge,
Wat superleuk om op deze manier van jouw belevenissen te kunnen meegenieten; en wat fijn dat je eerste dagen zo goed zijn verlopen. Dat gaat helemaal goed komen met jou schat ik zo in!
(dat gaat nog wat worden met al die calorieen daar!)
Een lieve groet vanuit Zeeland van Jopy en graag tot een volgende keer.........

Rina

Hallo Inge,
Super leuk om je zo te kunnen volgen. Je hebt al heel wat meegemaakt in die korte tijd. Ook had je een prima reis en fijn om te lezen dat je gastgezin je met open armen verwelkomde. Je gaar nog een heleboel beleven denk ik zo. Inge geniet ervan lieve groeten vanuit Vlissingen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!