ingegoesusa.reismee.nl

feestdagen

Het heeft weer even geduurd maar hier is weer een nieuwe blog post.

Laat ik beginnen bij 28 november. Die dag was het Thanksgiving. De familie van zowel mijn gast moeder en gast vader kwamen allemaal naar ons huis om het te vieren. Het avondeten was het klassieke Thanksgiving maal. Aardappelpuree, boontjes, stuffing, ham en natuurlijk de kalkoen. En om er iets Nederlands aan toe te voegen had ik stoofpeertjes gemaakt, die ook zeker wel in de smaak vielen! Toen iedereen rond 20:00 het huis uit was ging ik met Corey en Kristin nog naar de shopping mall voor de Black Friday shoppings. Wij waren er gelukkig net na de gekte want voor elke winkel zag je waar de rijen waren uitgezet. Wij waren daar tot ongeveer half één ’s nachts!!

Donderdag 5 december hebben we Sinterklaas gevierd. We hadden een paar weken van tevoren lootjes getrokken en voor die persoon hebben we een gedicht geschreven. Het was wel wat anders om een gedicht in het Engels te schrijven maar ik denk dat het me aardig goed is gelukt. Papa mama en Aniek hadden een grote doos vol met cadeautjes voor ons allemaal opgestuurd die we ’s avonds hebben uitgepakt.

Vrijdag 6 december was mijn verjaardag, 18 jaar alweer. Nou moet ik zeggen dat ik daar natuurlijk niet zoveel van merk aangezien dat hier in Amerika niet veel meer betekend dan loterij loten kunnen kopen. Ik moest natuurlijk gewoon naar school die dag maar iedereen dacht er wel aan. Ik kreeg een paar kleine cadeautjes en een van mijn docenten speelde happy birthday af. ’s Avonds ging ben ik met Camryn, Kaley, Katey en Maryn uiteten geweest. Dit was erg lekker en heel gezellig. We zijn daarna gaan rondrijden door St. Charles wat er heel mooi uitzag met alle kerstversiering.

De volgende dag ben ik samen met mijn gastgezin en met Kristin’s vader en stiefmoeder naar de Cheesecake Factory gegaan. De porties waren aardig groot dus dat betekende left overs voor de rest van de week.

10 december ging ik samen met Maryn en haar hele familie naar een park bij ons in de buurt. Het hele park was versierd met kerstlichten wat supermooi was!!

Met kerstavond zijn we eersr naar de kerk gegaan en daarna reden we door naar de vader van Kristin. Daar kwam ook haar oudere zus met haar gezin en hebben we kerst gevierd. We hebben voornamelijk gewoon gegeten en cadeaus uitgedeeld.

De volgende dag om 7:30 in de ochtend kwam Colin schreeuwend mijn kamer ingestormd omdat ik wakker moest worden van hem. In de ochtend mag iedereen namelijk hun cadeaus uitpakken en daar kon hij absoluut niet op wachten. Dus ik kwam mijn bed uit en we verzamelde ons allemaal in de woonkamer. Om en om pakte we onze cadeaus uit. Van Corey en Kristin heb ik een paar leuke cadeaus gekregen, zoals sokken met mijn gezicht erop en een hanger voor in de kerstboom in de vorm van Amerika. Ook ik had voor hen een aantal cadeaus gekocht. Later die dag kwam Corey’s kant van de familie bij ons thuis. We hebben met zijn alle gegeten. Ik had niet echt een kerst gevoel aangezien het 20 graden buiten was. Doordat het zo warm was buiten hebben we met de hele familie basketbal gespeeld buiten.


Het weekend voor kerst ben ik met mijn gastgezin samen naar Branson gegaan. Branson is op vier rijden van St. Peters en wordt eigenlijk het kindvriendelijke Las Vegas genoemd. Er is daar van alles te doen. Op de strip zijn een aantal musea die er heel erg overdreven uitzien. We zijn drie nachten daar geweest en hebben van alles gedan zoals, karten, ziplinen en naar een illusion show.


Oh ja, en nog een leuk nieuwtje... Ik ben de nieuwe vlogger voor het youtube kanaal van mijn organisatie. Dus binnenkort kunnen jullie ook videos van mij zien op youtube!! Zodra de eerste video online staat zal ik de link in een post delen!

Reacties

Reacties

Ineke

Wat weer een gezellig verhaal ,hier zal jij je hele leven op terug kijken.
Jij doet wel heel veel leuke dingen
Ook ik ben ooit eens om 12 uur in de nacht naar een shopping mall geweest , dikke pret
Geniet van je laatste maanden in de USA

Rina

Hallo Inge,
Wat een leuke foto"s en een lang bericht om weer te bekijken en te lezen.
Volgens mij heb je het nog steeds reuze naar je zin. Het is alweer 2020 en het tijdstip dat je weer naar Nederland komt schiet al aardig op. Je moeder telt volgens mij de dagen af om je weer te zien. Je ziet er nog prima uit en je geniet met volle teugen als ik dat zo zie. Natuurlijk waren het ook de feestdagen, maar nu is het "gewone"leventje weer aan de gang en moet er gestudeerd worden.
Maar wat een ervaring Inge, dit pakken ze je nooit meer af. Geniet er nog maar van en lieve groet van Rina

Jopy

Bedankt voor verhaal (en foto's); ziet er allemaal super leuk uit. Wat zal jouw Engels goed zijn geworden zeg! Wat een belevenissen; wat een ervaring die je voor de rest van je leven meeneemt!
Geniet van de komende tijd..........en veel groetjes vanuit een regenachtig Middelburg van Jopy

Anneke

Test

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!